Az egyik legnagyobb magyar online piactér nemrégiben egy átfogó kutatást végzett azzal kapcsolatban, hogy az internetes vásárlók számára mik a legfontosabb szempontok ahhoz, hogy megrendeljenek maguknak egy terméket.
A magyarok a megbízható szállításban hisznek
A statisztikák meglepő eredményekkel szolgáltak, hiszen míg külföldön az emberek többsége jellemzően a legrövidebb szállítási időt tekinti a legvonzóbbnak egy rendelés során, addig a magyar vásárlók szívesen várakoznak, ha kell – akár napokat is –, csak megbízható szállítással, kedvezőbb áron juthassanak hozzá az áhított termékhez.
Az Allegro Group által elvégzett felmérés szerint a magyar online vásárlók még mindig nem azt tartják a legfontosabbnak, hogy terméküket már másnap átvehessék, sokkal inkább azt, hogy a szállítás biztonságos legyen, ezáltal épségben és biztosan megkapják a kért terméket. A vásárlók sokat adnak továbbá mások véleményére és saját tapasztalataikra is, ezáltal a korábbi szállítások értékelése és élménye alapjaiban határozzák meg az újabb és újabb rendeléseket.
A felmérés alapján az online vásárlók számára nagyon fontos, hogy rugalmasan tudjanak választani, méghozzá többféle szállítási mód közül, mert bár az nem jelent problémát a rendelőknek, hogy akár napokat kell várniuk a termékre, de azt elvárják, hogy az mindig megérkezzen a korábban beígért időpontra.
A statisztikából kiderült továbbá, hogy egyre népszerűbb Magyarországon a PostaPontokra történő kiszállítás, ami nemzetközi viszonylatban szinte elenyésző, a magyarok azonban úgy tűnik, hogy ragaszkodnak a hagyományokhoz, ezáltal fokozatosan nő ennek a lehetőségnek a népszerűsége. Egy 2013-as kutatás szerint már két évvel ezelőtt az online boltok közel negyede kínált ilyen lehetőséget vásárlóinak, ez az adat pedig az elemzők szerint az utóbbi két évben rohamos növekedést mutatott.
Külföldön más a helyzet
Egészen más a helyzet ugyanakkor a fentiekkel ellentétben például Amerikában, ahol az online vásárlók számára még mindig a gyorsaság a legfontosabb, ezáltal a kereskedők mindent elkövetnek annak érdekében, hogy csökkenthessék a szállítási határidőket, hiszen az ottani piacon ez szüli a legnagyobb elégedettséget a vásárlók között.
Az amerikai webáruházak példának okáért már kidolgoztak egy olyan rendszert is, hogy a vásárlók korábbi megrendelései alapján megpróbálják előre kalkulálni, hogy az adott személy milyen termékeket és pontosan melyik államban fogja majd megvásárolni a jövőben – legyen az akár egy könyv folytatása, akár valamilyen szolgáltatás. Ez azért fontos, mert az online boltok így radikálisan csökkenteni tudják az adott termék szállítási idejét, hiszen előre raktárkészletre tudják kérni azt.
Egyre népszerűbbek már odakint a szállításhoz kapcsolódó mobil applikációk is, amelyeknek köszönhetően a vásárló azt is megnézheti, hogy a kiválasztott termék földrajzilag melyik üzletben érhető el hozzá a legközelebb, így expressz szállítással azt akár már 1-2 órán belül házhoz is szállíttathatja magának.