Télen a hideg és a fagyok miatt igencsak sokszor előfordulhat, hogy garázsaink előtt a csapadék megül, és ráfagy. Ilyenkor bizony igen kellemetlen, és egyben veszélyes is lehet az utóval való kiállás, ami egyébként más évszakban tökéletesen funkcionál. Nézzük, hogyan építkezzünk előrelátóan!
Kiépítés előtt
Van néhány fontos, és általános érvényű szempont, amelyet a kocsibeállók kiépítése előtt figyelembe kell vennünk. Célszerű megvizsgálnunk, hogy csak lejtős fel- és lehajtókat építhetünk-e ki, vagy van lehetőségünk vízszintes, vagy nagyjából vízszintes talajra kiépíteni azt. Amennyiben van lehetőségünk ez utóbbira, akkor feltétlenül használjuk, ki; mindjárt kiderül, hogy miért!
A megoldás
Ahhoz, hogy jégmentesíteni tudjuk a gépkocsi tárolók előtti területet, mindenképpen vízszintes területre lesz szükségünk. Méghozzá azért, mert a jégmentesítést a nyomsávok fűtésével tudjuk a leghatékonyabban megoldani. Ezt pedig lejtős fel- és lejárók esetében sajnos technikailag nem lehetséges kivitelezni. Ennek oka az, hogy az alapkoncepció szerint önszabályozó fűtésrendszert kell működtetnünk, amely csak akkor kapcsol be, ha fagyásveszélyt, és nedvességet érzékel. Viszont, ha a fűtetlen területen olvadásnak indul a csapadék, és az olvadt víz a fűtött területre folyik, akkor bizony a fűtés beindul. Ez azonban egy vízszintes terület esetében nem fordulhat elő, így sokkal biztonságosabban és költséghatékonyabban működik.
A beépítés
Ha döntöttünk, és hatékony jégmentesítésre adjuk a fejünket egy vízszintes területen, hogy télen is biztonságosan közlekedhessünk gépkocsiszínünk előtt, akkor máris jöhet a beépítés. A fűtőkábeleket minden esetben a betonba kell ágyazni az épületszerkezeteknél, és fontos szempont a burkolat vastagsága, ez határozza ugyanis meg azt, hogy milyen teljesítményű fűtőkábelt vásároljunk. Valamint elengedhetetlen, hogy az építés során gondoskodjunk az olvadékvíz elvezetéséről is, hogy ne okozzon kellemetlenséget a későbbiekben.